Yaşam

Yediklerimiz ruh halinizi etkiliyor!

By  | 

Yediklerimiz ile ruh halimizin arasında çok kuvvetli bir bağ var. Doğru beslenme kilo kontrolü ve beden sağlığımız için önemli olduğu kadar ruh halimiz içinde büyük önem arz ediyor.

Mutluluk hormonu yani Serotonin seviyesini arttıran gıdaları tüketmek, mutlu bir ruh hali için belki de en pratik yollardan biri. Çoğumuzun duyduğu çikolatanın mutluluk verdiği cümlesi aslında gerçek diyebiliriz. Peki sağlıklı ve mutlu bir ruh hali hangi yiyecekleri tüketmeliyiz?

İlk olarak Balık

Omega3 sağlıklı bir sinir sitemi için olmazsa olmazların başında geliyor. Bu sebeple de bol bol Omega3 yağ asitleri içeren Ton balığı, uskumru gibi balık çeşitlerini bunların yanında özellikle ceviz, kabak çekirdeği gibi kuruyemişleri bol tüketmek gerekiyor.

Çin Çayı (Yun Wu)

Yun Wu Çayı Çin in Jiangxi bölgesinde Lushan Dağı yamaçlarında yetiştirilen bu çay güçlü bir antioksidan kaynağı. Yorgunluk hissi ve uykusuzluk gibi sorunlara da iyi gelen çay sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağlıyor. Çin çaylarının en azından haftada bir tüketilmesi ruh halini olumlu etkiliyor.

Demir eksikliği giderilmeli

Vücuttaki demir eksikliği sinir, depresyon gibi birçok soruna neden oluyor. Öyle ki ihmal edilmesi durumunda ortaya çıkması muhtemel olan halsizlik, aşırı sinir, depresyon gibi ciddi sıkıntılara neden olan demir eksikliğinin yaşanmaması için kırmızı et, hakiki bal, turunçgiller ve yeşil yapraklı sebzelerin tüketilmesi gerekiyor.  Kırmızı et, bal, ıspanak, brokoli, kıvırcık, lahana ve olgunlaşmış muz demir eksikliğini azaltan yiyeceklerin başında geliyor.

Sindirim sistemi

Mutlu bir ruh hali için olmazsa olmazlardan biri de sindirim sistemimiz yani bağırsakların sağlıklı çalışması. Bu nedenle şişkinlik, kabızlık ve ishal gibi bağırsak sorunları yaşamamak için yediklerimize dikkat etmek ve başta kefir ve yoğurt olmak üzere bağırsaklara iyi gelen yiyecekleri tüketmek gerekiyor.

 

Mutlu bir ruh hali için ipuçları

İyi hissedin. İnsan ruhu havaların sıcak ya da soğuk olmasından dahi etkilenmeye müsaittir. Havanın kapalı veya yağmurlu olması bir şeyi değiştirmeyecektir. Güzel bir yağmur yağıyor diye düşünün veya kapalı havada, kapalı mekanlarda yapacağınız bir şeyler yapın. Unutmayın mutlu olmak seçimdir. Mutlu olmayı seçin, zaten mutsuzluk için sebeplerimiz çok ama takılıp kalırsanız yaşadığınız anı kaybedersiniz.

Güne enerjik başlayın. Kahvaltıyı atlamayın. Ne kadar erken kalkarsanız kalkın bir sabah rutininiz olsun.

Gülümseyin. Unutmayın gülümsemek bulaşıcıdır.

Selam verin. Selam vermek en büyük sevgi belirtilerindendir.

Gün boyu azar azar ama sık yemek yiyin. Sağlıksız yiyeceklerden uzak durmaya özen gösterin.

Sigara ve alkol düşmanınızdır, uzak durmaya çalışın.

Kahve ve çay tüketimi abartmayın.

Şeker tüketmekten kaçının.

Bol bol su için.

Güneşlenin, günde en az 10 dakika güneş ışığı alın.