Yaşam

Sosyal Medya Fenomenlerinin Markalarla İş Birliği

By  | 

Son birkaç senedir sosyal medyayı kasıp kavuran İnstagram çılgınlığı, son dönemde bazıları için ciddi bir gelir kapısına dönüştü. Önceden sadece sanatçı ve sporcular için bu popülarite söz konusuyken, şimdi İnstagramda revaçta olan yüzlerce İnstagram fenomeni, blogger ve iddialı bir ünvanla “influencer”larla karşı karşıyayız. Hatta aklınıza gelen, takip ettiğiniz bu fenomenleri sayın desem en az 5 isim verebileceğinize eminim.

Şimdi gelelim bu isimler nereden yola çıkıyor ve iş bu nasıl bu noktalara ulaşıyor onlara değinelim.

1-Instagram fenomenleri
Takipçi sayıları en az 100 bin ve üzerinde olan, daha çok belli bir tipleme üzerinden giden taklitlerle, doğaçlamalarla içerik üreten ve sosyal mesajdan ziyade anlık güldürmeye odaklanan grup. Sadece gülmeye ihtiyacımız olduğu anlarda profiline uğramamız yeterli.

2- Influencerler
Genel yüzde olarak bakarsak daha çok kadınların bu işe ciddi emek harcadığı yadsınamaz bir gerçek. Hayatlarını A’dan Z’ye sosyal medyada yaşayan, evliyse eşiyle özelini, çocuğu varsa çocuğunun her bir şeyini, kendinin yediğini, içtiğini, gezdiğini göstererek üzerindekileri tek tek etiketleyerek halka yönlendirme yapan grup.

3- Bloggerlar:
Genelde bu grup İnstagramdan önce de kendi bloglarını bir web sitesi üzerinden oluşturan kalemi kuvvetli grup. Gezi, yeme içme, gusto gibi birçok spesifik konuda deneyimlerini uzunca kaleme alan bu kişiler, İnstagramla birlikte daha kolay ve hızlı bir şekilde takipçilerine ulaşmaya başladılar. Bazıları İnstagram an sonra blog yazmak yerine İnstagram üzerinden yazılarını kaleme alsa da bazıları halen bloglarına sadık, İnstagramdan üzerinden sayfa yönlendirme linkleriyle o özenli öneri yazılarına hedef kitlesine sunmaya devam ediyor.

Peki bu gruplarla markalar nasıl iş birliği yapıyor? Nasıl o isimler belirleniyor?

Sadece takipçi sayısının yüksekliği artık yeterli değil tabii bunun en öncelikli sebebi; satın alınan sahte takipçiler, beğeni ve görüntülenmeler. İşin bu kurnazlığı bilen markalar mutlaka erişim raporu istiyor. Erişim, görüntülenme, profil ziyareti gönderi ve storylerin raporu ile birlikte değerlendiriliyor ve sadece bu da yeterli. O markanın hedef kitlesi ile çalışılacak ismin hedef kitlesinin uyuşması çok önemli bir faktör. Yaş, cinsiyet, ülke, şehir gibi birçok detaylandırma ile bu isimlere karar veriliyor. Daha sonrasında ise paylaşımın içeriği, o reklamı bangır bangır göze sokmadan bir senaryonun içine nazikçe yedirerek hedef kitleye sunmak ve paylaşım saatleri bu işin incelikleri. Son olarak gelelim en önemli kısma; paylaşımdan bir süre sonra geri dönüşler takip ediliyor. Detaylı erişim raporu, yorumlar ve satışlara etkisi pazarlama ekibi tarafından masaya yatırılıyor.

Özetle bu işler dışarıdan “hayatı bedava yaşıyor” bu isimler denilecek kadar kolay değil aslında. Gerçekten sizi takip edeceklere bir şey katmanız gerekiyor. Belki bir kahkaha, belki bir güzellik sırrı, bazen de çocuğuna yarayacak faydalı bir bilgi. İşte o neden sizde saklı!