Yaşam

Muhammedi Sistem

By  | 

 

Her yaprak titremesinin bir sonucu olurmuş.

Beşeriyet hangi gözle bakarsa baksın nihayet baktığı yerden sonuç gözlemlemek kaçınılmaz.

Hadiseleri anlamlandırma gayreti bizim için birincil öncelik olduğunda otomatik olarak sebep sonuç yargısını kullanıyoruz.

Varlık kendi içinde zihninin yettiği ilhamının ürettiği ölçü çerçevesinde, belkide sonsuz yargılara ulaşma potansiyeli barındırır. Bu yanıyla varlık, yaratmanın anda devamının en yalın düşünsel kanıtını da kendi cevherinde taşır.

Seyranından süzülen muştudur. Ufkunu ümitle dolduran iksirdir. Aşk- ı ilahiyi her dem anımsatan sırdır.

Beyanımızdan insan ve cin sonucuna ulaşılmadan şunu naçizane belirtmeliyimki “her yaratılan varlıktır ” ve devam edelim, varlıklar kendi düzlemlerinde ve bilinçlerinde seyranlarını tekerrür ettirirken var olmalarına biçilmiş biçimsel bir vazifeyide ifa ederler. Maksat fayda üzerine kodlanmış bu biçimsel oluş temelde bir ana felsefenin ürünüdür.

Her varlık hem kendi oluşsal süreçlerini devam ettirirler hemde bu felsefedeki amaca hizmet ederler.

Çünkü herşey kendini ve varlığını devam ettirme (yaşam)  içgüdüsel denkleminde sır edilmiştir.

Yapılan bütün araştırmalar varılan bütün sonuçlar varlık aleminin insan için olduğu gerçekliğini haykırır. Ancak soruları soran akıl ve irade niçin cevabı üzerinde çok mesai harcamış ve harcamaya devam etmektedir.

Biz de bunca vakittir yüzlerce farklı cevaba bakma şansına eriştikten sonra şöyle bir kanaat oluştu.

“İnsan varlık aleminin en zayıfıdır”

Merhamete,bakıma,yardıma, şefkate,iyiliğe, vs. muhtaçtır.

Kendi haline bırakıldığında büyüme, olgunlaşma, gelişme, şansı yoktur. Hatta varlık aleminde hayatta kalmayı dahi beceremez. Bu sebeple diğer varlıklardan çeşitli metotlarla destek alır.

İnsanın kendini devam ettirebilmesi için birtakım donanımlar olduğu ve bu donanımların onun için hayat anlamına geldiğini bütün bilinç sahipleri tasdik ederler.

İlk donanımı akıllıdır, bununla gerekli olan fiziki ihtiyaçlarını derleyip kendine katar.

İkinci donanımı histir, bununla kendine amaç oluşturur.

Üçüncü donanımı hafızadır, bununla bağ kurar.

Ve bunların üstüne inşaatlar oluşturur. Komplike bir varlığa dönüşür. Tüm bu süreçte diğer bütün varlığın varoluşsal imlerini kullanır.

 

Devamı dergide…