Yaşam

İstanbul’dan hafta sonu kaçamağı / BURSA

By  |

Osman Gazi köprüsü açılınca Bursa çat kapı oldu, mesafeler kısaldı. İstanbul çıkışlı bir Bursa hafta sonu kaçamağını etüt ettik ve sizler için yazdık.

Cumartesi sabahı İstanbul’dan iki aile iki araçla çıktık yola. Rotamız ilk olarak Saitabat Köyü Kadınları Dayanışma Derneği. Bursa’nın Kestel ilçesinde şelale yanına konumlanmış kadınların işlettiği dernek kahvaltı için mükemmel bir adres. Köy nüfusu birinci nesil Artvin göçmeni. Bu sebeple Karadeniz ve Bursa kültürü harmanlanmış. Mıhlama, silor ve tarhana çorbası kahvaltıda başköşede yerini alıyor. Yanında yöresel reçeller, cevizli haşhaşlı Bursa lokumu denen ekmekle servis ediliyor. Pencerelerden süzülen şelalenin sesi altında yapılan kahvaltıyı verandada içilen kahveyle taçlandırmazsak olmazdı tabi.

Sıradaki durağımız ise şelale yürüyüşü ardından ulaşılan Uludağ eteğinde konumlanmış Cumalıkızık oldu. Tarihi dar sokaklardaki yürüyüşün ardından kalabalığı geçip cin aralığı çaprazındaki çeşmeden soğuk su içmeye doyum olmuyor. Saitabat’taki gibi bu bölgede de sıklıkla Erzurum şivesi duymanız mümkün. Bursa ilimizde bu açıdan çok göç almış sentez bir şehrimiz.

Tabi Bursa’ya gelmişken teleferikle Uludağ ve Sarıalan’a çıkmadan olmaz. Eşsiz doğal güzellikleri ve ferahlatıcı çam ormanları manzarası ile gidiş dönüş yüksek rakımdaki oksijen başımızı döndürüyor.

”Açıktık artık, İskender” diyor, ekipten yükselen sesler. Bursa merkezde karşılaştığımız en büyük sorun otopark. Önerimiz Ulucami yanındaki Koca Ahmet katlı otoparkı. Üst katlarda da olsa yer bulmanız mümkün.

Ulucami namaz arası ardından Kebapçı İskender’de şıra, iskender ve kaymaklı kemalpaşa tatlısının kombinasyonunu deniyoruz. Peşinden Ulucami altında bulunan Koza Han’da artık üçüncü neslin işlettiği çınar ağaçları altındaki mekanda çay kahve molası veriyoruz. Bu han içinde Rafet Nalıncılar seyirlik bir antika dükkanı açmış. “Satılık değil, seyirlik” diyor Rafet Bey. İpek şal, havlu, yüzük ve kehribar tesbih alışverişi için bu han ve çevre hanlar bulunmaz fırsat. Tophane’ye çıkıp Osman Gazi ve Orhan Gazi türbelerini ziyaret edip, eşsiz Bursa manzarasını seyre koyuluyoruz. Dağlı kestane şekerinden alışveriş, isteğe göre arabacılardan hurma tatlısı hediyelik için başlıca alternatiflerimiz oluyor.

Yorulduk artık, dinlenme vakti. Konaklama adresimiz Mudanya sahilinde demirlemiş tarihi bir gemi; Otantik Gemi Otel. 1960 olaylarında kaybedilen Turan Emeksiz’ in ismi verilen Kadıköy Eminönü vapuru emekli olunca buraya bir restorasyonla gelmiş. İstanbul’ da olup da bu gemide uyuklamayan yoktur herhalde. Başta Şenol Bey olmak üzere yolculuk arkadaşlarımız uyuyakaldıkları yerleri tek tek gösterip eski anıları tazelediler. Akşam Mudanya sahilde dolaşıyoruz, hava geceleri soğuk oluyor Rumeli çorbacısında çorba molası vererek ısınıyoruz.

Kamaralarımıza yerleşip sabah güvertede kahvaltımızı yaptık.  Balıkesir otobanından Gölyazı’ya yola koyulduk. Gölyazı, Ulubat gölü kıyısında şirin bir köy. Fotoğraf tutkunları için mükemmel bir yer. Ağlayan çınarı ve mübadele yılları tarihini köyün en yaşlısı Tahir Amca’dan dinliyoruz. Onu balıkçı barınağı yanında ufku seyrederken bulmak mümkün.

Uzun bir çay molası ve tekne turu ardından mayalı ekmek, yumurta, peynir alışverişi yapıyoruz. Balıkçı hali bol miktarda göl balığı, turna ve sazan alıcılarını bekliyor. Buraya geleceklere tavsiyelerimizden bir tanesi de göl kıyısında uzun bir yürüyüş yapmaları.

Bir sonraki rotamız Trilye. Yolumuz Balıkesir otobanından Zeytinbağı bölgesinden zeytin ağaçları, badem ve kiraz çiçekleri arasından geçerek ilerliyor. Trilye sahilinde zeytin, yağ, turşu alışverişi sonrası, Taş Mektep ve Çamlı Kahve’yi ziyaret ediyoruz. Trilye yemek için balık alternatifleri için bol bir kasabamız. Yemek ardından İstanbul’a dönüş vakti. Eski kiliseden camiye çevrilen Trilye Fatih Cami’ sinde huzur vakti sonrası bir sonraki geziyi tur arkadaşımız Kulak ailesiyle planlamaya başlıyoruz.

Bir sonraki yazımızda görüşmek dileğiyle esen kalın.

Prof. Dr. Zekeriya Nurkalem

Gezgin Gurmeyiz

Not: Mekan iletişimleri:

1.Saitabat Kadınlar Derneği: Saitabat , Kestel . 0224 3881233

2.Dedeoğlu,  Küçük Ev, Cavidan Abla Gözleme Evi. Cumalıkızık.0535 9840586.

3.Bursa Kebapçısı: Ulucami Yanı Bursa. 0224 2221602

4.Otantik Gemi Otel, Mudanya: 0224 554 43 00

5.Rumeli Çorbacısı, Mudanya : 0224 5448400

6.Sevgi Pıtırcıkları Gözleme Çay Evi, Gölyazı: 0530 6152202.

7.Trilye Sahil Et Balık (Hera) Restaurant :Trilye. 02245632020, 05306035050.